tijdje geleden - Reisverslag uit Perth, Australië van Gabrielle Groot - WaarBenJij.nu tijdje geleden - Reisverslag uit Perth, Australië van Gabrielle Groot - WaarBenJij.nu

tijdje geleden

Door: japjapgabgab

Blijf op de hoogte en volg Gabrielle

17 Januari 2012 | Australië, Perth

Ja ik leef nog hoor! Jullie hoeven me niet als vermist oid op te geven, ik ben er nog!

Ten eerste hoop ik dat iedereen super leuke feestdagen hebben gehad en natuurlijk een spetterend oud en nieuw!
Het is na 6 januari dus officieel mag ik jullie geen gelukkig nieuw jaar meer wensen, dus doe ik dat niet, maar wie tussen de regels door kan lezen... PRECIES! ;)
In Nederland heb je 1e en 2e kerstdag, in Australië heb je kerstdag en boxingday. Kerstdag heb ik met de familie van Antonia doorgebracht. Eerst naar Pauline (tante antonia) want daar was de kerstman langs geweest met allerlei cadeautjes onder de kerstboom! En ja, hij was op de hoogte dat ik ook in Perth ben dus er lagen ook allerlei cadeautjes voor mij bij. Erg leuk en lief en natuurlijk allerlei dingen gekregen die met Australië te maken hadden! We kwamen door om half 11 aan en om 11 uur gingen de eerste cocktails al naar binnen. Met lekkere hapjes erbij natuurlijk. Kerstdag staat in Australië in het teken van niets doen, eten en vooral heeel veel drinken (en dan bedoel ik niet alleen water)! Al met al was het erg gezellig en tegen het eind van de lunch heb ik ook nog mijn traditionele kerstelijke voedselgevecht gehad. Ja natuurlijk was het gek om met minimaal 30 graden kerst te vieren, maar door alle cadeaus maar vooral ook door het voedselgevecht voelde het toch echt als kerst aan (Ook al was het zien van een kerstboom en kerstversiering toch te belachelijk voor woorden).
Boxing day staat in het teken van alle restjes op eten en op drinken en ook van de grote sale overal! Dus maar even een onderwatercamera wezen kopen in Perth city, gekkenhuis maar ik ben wel heel blij met mn nieuwe camera!

New years eve met een vriend -niet zo maar 1, haar ex- van Antonia (Tristan) ff richting de stad gegaan (Lees 23.45 racend) om naar het vuurwerk te gaan kijken. Toen om 0.00 het vuurwerk de lucht in zien gaan, erg mooi! Maar niets vergeleken bij al het geweld in Nederland! Velen smsjes en zelfs een paar belletjes gekregen om me een gelukkig nieuw jaar te wensen.. Erg leuk! Ik dus maar om 7.00 de wekker gezet om iedereen in Nederland een gelukkig nieuw jaar te wensen. Ben ik je vergeten?? Sorry! Het was nog vroeg ;)

Verder eigenlijk niet zo heel veel gedaan, geen leuke dingen in ieder geval. Ik ben nu vooral druk bezig met werken om nog even zoveel mogelijk geld bij elkaar te verdienen voor mijn aankomende reisje door Australië! Hoe mijn werkweek eruit ziet?
ma/di/woe 08.00-08.30 honden uitlaten (Ja krijg ik voor betaald!) 08.30-13.30 Lotte en Winston 14.30-18.00 bij een gezin babysitten of schoonmaken.
Donderdag VRIJ! Althans van de kinderen want moet dan wel nog ff 2 1/2 uur hier schoonmaken. En een half uur de honden uit laten.
Vrijdag 08.30-9.00 honden uitlaten, 09.00-14.00 Lotte en Winston.
Zaterdag 08.30-9.00 honden uitlaten, 9.00-14.00 Lotte en Winston, 14.00-15.00 hier schoonmaken
Zondag 12.00-15.00 Lotte en Winston, 15.00-16.00 schoonmaken. En een half uur de honden uitlaten.

Zo hier en daar krijg ik dan nog een belletje van Winnie of ik kan komen babysitten in de avond en van Pauline of ik een klusje voor haar kan doen.
Behoorlijk druk maar wat kan ik straks allemaal super gave dingen doen!!! :D

In mijn vorige verslag heb ik mijn rondreisje omschreven. Er zit alleen een kleine verandering in. Ik ga niet meer naar Bali omdat het te duur was en ik eigenlijk misschien toch liever in Australië bleef om dat allemaal verder te ontdekken. Dus het wordt nu als volgt: Perth-Sydney-Nieuw Zeeland Queenstown-Nieuw Zeeland Auckland- Melbourne-Adelaide-Darwin-Cairns-3 weken door Western Australia rond rijden.
Sydney tot en met Adelaide doe ik alleen. En in Darwin komt mijn vader gezellig mee reizen! :) Dus met hem ga ik samen door Darwin, Cairns en Western Australia reizen. Leuk,leuk,leuk!
De meeste dingen zal ik met het vliegtuig gaan doen. Behalve van Melbourne naar Adelaide en van Adelaide naar Darwin. Melbourne-Adelaide ga ik doen dmw een tour. Ziet er onwijs leuk uit maar vertel ik lekker niets over, komt wel als ik het gedaan heb. En dan van Adelaide naar Darwin doe ik met de Ghan train! Ofterwijl met de trein, als je daar meer over wil weten GOOGLE!!! :D

Ik heb er in ieder geval onwijs veel zin in, en zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte proberen te houden! Lukt me het niet om het gedurende de reis te doen (vanwege gebrek aan internet oid) dan komt het eind mei als ik weer terug in Perth ben :D

Oja en dan nog hetgene waar iedereen natuurlijk op zat te wachten om informatie over te krijgen.. DE RENOVATIE! JAWEL!
Hetgeen wat gesloopt moet worden is gesloopt! En vandaag is er zeil neergelegd en de fundering voor het beton is gelegd ;) ofzoiets dergelijks. Dus er is vooruitgang geboekt! JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!
Sorry dat ik jullie zo lang in spanning heb gelaten met de rest van mijn verhaal want dit was natuurlijk eigenlijk het belangrijkst...

Dit was het voor nu weer zo'n beetje! Enne als je zin hebt om te reageren, graag! Schrijf ook vooral hoe het met jullie gaat! Ik lees alles, ben niet altijd even goed in het reageren.. als je daar een probleem mee hebt kom even langs, kunnen we het er rustig over hebben.

DOEIIII xxx!

  • 17 Januari 2012 - 14:59

    Chantal:

    Chickie!

    Wat een leuk stuk heb je daar maar weer geschreven. Ik zie groen van de jaloezie maar het is je gegund! Ik hou me uiteraard aanbevolen om naar Bali te gaan...

    Met mij gaat het verder prima! Momenteel zijn ze bezig met de sloop van Channie's en Wesley's mansion, dus dat schiet ook al aardig op... Binnenkort moeten we maar weer een date prikken!

    Liefs,
    Chan

  • 17 Januari 2012 - 16:32

    Roel:

    Ojah Je was ook nog eens je verjaardig vergeten :)

  • 18 Januari 2012 - 05:16

    Gabrielle Groot:

    Jeetje wat een hoop spelfouten etc zitten er in het verhaaltje zeg.. Oeps! haha

    @Chantal: groen van de jaloezie? Heb je zeker over mijn werk stukje heen gelezen haha! En Natas zei ook al, ik ga wel mee hoor naar Bali.. Dus lijkt me een goed plan en vooral ook een heel gezellig plan :)
    haha goed om te horen dat jullie 'renovatie' ook begonnen is! Enne een skype date neem ik dan aan ;) Moeten we zeker doen!

    @ roel: Ja klopt, verjaardag was wel geinig, niet heel bijzonder eigenlijk :P

  • 18 Januari 2012 - 10:08

    Daddy Cool:

    helemaal gaaf lieve schat, en ja, ik kom wel ff langs om bij een bakkie de boel ff te bespreken haha.
    ik heb er net als jij zo'n zin in en kan niet wachten om het vliegtuig in te stappen en ons avontuur te laten beginnen :+))) ik ben bezig met de cursus how to repait you're car in the bush hahaha

  • 19 Januari 2012 - 16:30

    Tassie Cool:

    Nou chan, gab.. Bali met zn 3e dus ;) :D?! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Gabrielle

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 19297

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 15 Juni 2015

Canada

29 Augustus 2011 - 25 Juli 2012

naar Australie als au pair

Landen bezocht: