Darwin en Cairns - weer eens wat anders - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gabrielle Groot - WaarBenJij.nu Darwin en Cairns - weer eens wat anders - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gabrielle Groot - WaarBenJij.nu

Darwin en Cairns - weer eens wat anders

Door: japjapgabgab

Blijf op de hoogte en volg Gabrielle

14 Mei 2012 | Australië, Sydney

De avond dat ik mijn vader ging halen even uit gegaan
De laatste avond geheel op eigen benen staan
Dan last van ouderlijk toezicht werd gezegd
Dat gaat niet gebeuren zei ik eerlijk en oprecht

Hier in australië doe ik wat ik wil
In nederland mag hij weer iets zeggen
Maar ook niet al te veel
Ik ben nu oud genoeg om te overleggen

Mijn vader als verrassing van het vliegveld halen
Dat deed zijn vermoeide ogen stralen
Een verrassing was het zeker wel
Toen naar het hostel, heel snel

Niet tot laat slapen was een 'geen jetlag' must
Daarna volgde een wandeling langs de kust
Voor mijn vader was het toch wel erg heet
Een bezoekje aan de bioscoop verzachtte het leed

Bij één bezoekje is het niet gebleven
De hunger games, battleship en avengers blijven in ons geheugen kleven
De eerste 2 zijn waar we in darwin om lachten
The avengers zorgde in cairns dat we niet nutteloos op vertrek zaten te wachten

De japanners zorgden tijdens wo2 in darwin voor bombardementen
In olietunnels en een museum verdween een deel van onze centen
In het museum werd die dag nagebootst door middel van beeld, lichten en geluid
Kippenvel verscheen op onze huid

De gehele darwin week hadden we een auto onder onze kont
Zo konden we het northern territory rond
Kilometer na kilometer gingen richting kakadu onder ons door
Onder andere kedeng kedeng zongen wij in koor

Het eerst vlogen we met een fixed wing vliegtuigje boven kakadu rond
De jim jim - en twin falls bekeken wij met open mond
Cooinda lodge is waar we hebben geslapen
Net voor het eten zaten we al flink te gapen

Eerst op het menu zitten kijken
Erg duur, maar origineel dus niet zeiken
Kangoeroe, krokodil, buffalo en barramundi verdwenen in onze mond
Heerlijk gegeten dus naar bed met onze buik rond

De volgende ochtend kwamen ze ons al vroeg halen
Met een yellow water cruise konden we niet verdwalen
Krokodillen, de jabiru en andere vogelsoorten gezien
Muggen bedolven de pret voor een minuut of tien

Aerogard hadden we niet mee
Zonnebrand crème is wat over mijn huid glee
Een beetje pessimistisch of het zou werken
Maar het deed de komst van muggen zeker beperken

Terug naar darwin na een stevig australisch ontbijt
Eerst een wandeling naar een uitkijkpunt, we hebben de tijd
Daarbij stapte mn pa bijna op een giftige slang
Vele vogelsoorten, grote spinnen en een dingo is wat je ook in kakadu zien kan

Krokodillen zien en eten , wat wil je nog meer
Misschien met ze zwemmen voor een keer
Jeetje wat een gave ervaring was dat
Wel mooi dat je veilig in een kooi zat

Daarna douchen en de foto's bekijken
In het begin was het lastig naar de bodem te reiken
Dat was goed op de foto's te aanschouwen
Tranen gelachen om het onder water douwen

De foto's van ons met een 2-jarige krokodil werden ook op de dvd gezet
Ipv erop wachten deelnemen aan andere pret
Het reptielenhuis was onze volgende bestemming
Een grote mat met daarop een kronkelend ding

Het was een slang die aan het knabbelen was op een rat
Hij werd naar binnen gewerkt van neus tot aan zijn gat
Daarna mochten we een slang om onze nek, hoe vind je dat
Een blue tongue lizard en guana die op mijn hand zat

In litchfield waren waterbronnen waar je kon zwemmen zonder gevaar van krokodillen
Natuurlijk moet je dit wel zelf willen
Zwemmen in meertjes onder watervallen
Waarom zou je jezelf er niet in knallen

Gezwommen in buley rockhole en florence fall
Daar bijna door een diep dal
Ik ben nl 2x met spiegel reflex camera in hand
Zo in het water beland

De ene keer zat hij gelukkig in mijn tas
En was het meer mijn lichaam die de lul was
Op mijn heup een nieuwe blauwe plek
En op mijn net gedichte enkel en knie een bloedvlek

MAAR mijn camera en de paspoorten waren niet nat
Ondertussen was mijn vader onder de waterval zitten wel zat
Hij was al weer op de weg terug
Dus maakte ik nog een foto, heel vlug

Daarna was het mijn beurt om richting de waterval te gaan
En mijn vaders taak om met de camera klaar te staan
Leuke foto's waren het ongetwijfeld wel
Maar toch ging er in mijn hoofd een bel

Als ik nou met mijn camera in mijn hand
Door het heupdiepe water loop naar de overkant
Dan maak ik me daar toch een mooie plaat
Natuurlijk wist ik dat dat bij mij nooit goed gaat

Een beetje gokken en spanning in je leven
Zouden een mooi en leuk moment kunnen geven
Daar liep ik heel rustig door het water met camera in mijn hand
Maar haalde helaas net niet de overkant

Ik had mezelff verboden me met mijn rechterhand op te vangen
Mijn hand hoog boven water kon ik van mezelf verlangen
Ik viel op mijn linkerhand, heel fraai
Mijn schenen waren alleen iets minder blij

Gigantische termietenheuvels hebben we bekeken en aangeraakt
Een lek aan informatie die on vertrek naar Cairns spannend maakt
Omroepen of weergeven dat de gate was geopend deden ze niet
Final boarding call is wat je ineens hoort en ziet

We waren toch nog op tijd, een diepe zucht die ik slaak
Maar van Cairns naar Perth was het weer raak
De shuttle geboekt maar stopte niet
Na 25 minuten aan de telefoon was er ietls leuks in het verschiet
De shuttle bus was al richting vliegveld
Maar we konden met een limousine voor hetzelfde geld

Een ander mazzeltje hadden we eerder al in de Cairns week
Toen de eigenaar een upgrade naar een 2- persoonskamer geschikt leek
Vele tours hadden we op de planning staan
We zouden als eerst naar atherton tablelands, waterfalls en paronella park gaan

Een hele leuke tour was dat
Wel jammer van een 'rare snuiter' die in dezelfde bus zat
Nou moet ik zeggen dat mijn vader alle jongens rare snuiters vond
Zo boorde hij er in Darwin al eentje in de grond

Er kwam een jongen binnen die het in de kamer lekker vond ruiken
Na dit gezegd te hebben kon hij beter weg duiken
Ja jij ziet er ook lekker uit is wat mijn vader sarcastisch zei
Toen keek die jongen iets minder blij
Oké een zwembroek met een wintermuts staat ook raar
Maar beweren dat hij lelijk is was zeker niet waar

De 'rare snuiter' op de tour was een Duitse jongen
We waren nog niet onderweg of hij was al begonnen
Een gigantische egoistische aandachtstrekker, erg irritant
Ik, ik, ik, ga jij ff aan de kant

Mijn vader zat dus ook 'met' hem te dollen
je weet wel, van die grappen en grollen
Die Duitser zat langs de waterkant
En mijn vader gooide voer naar de vissen met een vaste hand

Daardoor werd hij nat gespetterd diir de vissen
En moest naar de oorzaak lang gissen
'Stop it!' naar de vissen is wat hij deed
Een grote glimlach die op mijn vaders gezicht gleed

Verder zaten scones, fish & chips, pavlova en koekjes er bij de prijs in
Gratis eten is wel een fijn ding
Hele mooie cruise gemaakt over een meer in een vulkaankrater
In dit gedeelte van Oz geen tekort aan water

De volgende dag in een busje naar tjapukai aboriginal park gezeten
En daar met speren en boemerang gesmeten
Daarna was het tijd om met de langste skyrail ter wereld naar Kuranda te gaan
Bij tussenstops oog in oog met een slang en twee grote spinnen gestaan

Leuk stadje was Kuranda wel
Daarna terug met de Kuranda scenic rail, niet echt snel
Gave watervallen en een mooi diep dal
Waar ik op fb foto's van plaatsen zal

Vissen, 2 haaien, een pijlstaartrog en een zeeschildpad
Zijn onder andere de dieren die het Great Barrier Reef bezat
Een zeeschildpad boven het water lucht zien scheppen
Dan stop je wel ff met kleppen

Nou gaat dat sowieso niet gemakkelijk met zo'n pijp in je mond
De schildpad volgden wij nog even rond
Hij kwam op aanraak afstand
Echt een andere wereld is waar je onder water beland

Van dieptes de ene naar hoogtes de andere dag
Schrijf ik met een grote glimlach
Mijn tweede en derde bungyjump zijn een feit
En mijn vader was voor twee keer ook de grond onder zijn voeten kwijt

We vinden het beide erg leuk om te doen
Het kost alleen best veel poen
De laatste dag nog naar Daintree rainforest, cape tribulation en mossman gorge gegaan
Zo daarvoor hebben we nu ook een 'check' staan

Google vooral de namen die voorbij zijn gekomen
Om de mooie afbeeldingen naar binnen te laten stromen
Natuurlijk komen mijn foto's ook weer op fb te staan
Maar daar kan nog wel een tijdje over heen gaan

Ik hoop dat jullie van mijn gerijm hebben genoten
Hierbij heb ik weer bijna mijn blog afgesloten
Ook namens mijn vader wens ik jullie een hele leuke dag toe
Wij gaan nu naar bed want zijn moe

Een kus, groet en val niet in de sloot

Ab & Gabrielle Groot

  • 14 Mei 2012 - 14:11

    Danielle:

    Zozo, zie ik hier een nieuw talent van jou ;) Geniet nog ff de laatste dagen daar met je pa! Kus

  • 14 Mei 2012 - 15:55

    Tassie:

    Zo mevrouw de dichter, leuk stuk! Fijn om te horen (ok, lezen dan) dat je het zo naar je zin hebt! :D

    Snel weer ff skypen nu je terug bent in Perth! Lu X

  • 14 Mei 2012 - 20:15

    Roel:

    Hahaha

    Truste en hoor wel of die vader van je blijft straks ;)

  • 14 Mei 2012 - 20:56

    Ronald Beumer:

    Poeh wat een rijm was dat. Geweldig. Het leukste vind ik dat je begrijpt dat we naar je berichten uit kijken want het kost best wel tijd en inspanning om zo n gedicht te maken. Leuk joh. Jeffrey woond sinds zondag eindelijk in zijn eigen huis.en staat nu dus ook op eigen benen. Het is een prachtig huis geworden. Je zult het nog wel zien. Ferrie is geopereerd aan het vel boven zijn ogen en is nu een veel knappere vent geworden je kent hem bijna niet meer terug. Ik heb verder niet zo veel spannende verhalen te vertellen als jij maar zo als je leest volg ik je wel. Doe de groetjes aan Ab. Nog 72 dagen wat gaat het snel dus geniet nog lekker. Groetjes ook van Cisca.

  • 15 Mei 2012 - 08:15

    José:

    Bedankt voor je mooie rijmende blog,
    doe ik dan ook even als ik dit log,

    Fijn dat je met je pa zoveel plezier hebt gehad,
    een land als dit word je natuurlijk ook niet zo gauw zat!

    En zo genieten wij ook een beetje mee,
    Nog veel fun samen, zo met z'n twee!

    Dikke x van de Bruijntjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Gabrielle

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 19300

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 15 Juni 2015

Canada

29 Augustus 2011 - 25 Juli 2012

naar Australie als au pair

Landen bezocht: