Voor de eerste keer... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gabrielle Groot - WaarBenJij.nu Voor de eerste keer... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gabrielle Groot - WaarBenJij.nu

Voor de eerste keer...

Door: japjapgabgab

Blijf op de hoogte en volg Gabrielle

29 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

... In Queenstown Nieuw Zeeland, door de bergen heen landen op een zeer korte landingsbaan.
... Uit een vliegtuig vallen. Skydiven wordt dat ook wel genoemd. Kan niet zeggen dat ik eruit gesprongen ben want ik hing al een tijdje (2-3 sec) uit het vliegtuig voordat de instructeur Mac (Mauricio) eruit sprong. Maar wat een perfecte dag heb ik hiervoor uitgekozen zeg! Zulk mooi weer! De weg naar het skydiven was onwijs mooi maar wel erg misselijkmakend! Heel veel bochten en dan ook nog eens proberen een lijst in te vullen, niet heel gemakkelijk. Eenmaal aangekomen een instructie filmpje bekeken en daarna was ik meteen samen met 2 anderen aan de beurt. Pak aan, harnas aan en gaan met die banaan(houding). Dat harnas zat goed strak dus lopen werd wat lastig. Als je het vliegtuig uit gaat moet je een banaanhouding aannemen (hoofd naar achter, heupen naar voor, voeten naar je kont -niet helemaal maar die richting-), het harnas zorge al dat je redelijk krom zat. Ik was er heel rustig onder, had er veel zin in. Twee keer diep ademhalen in het vliegtuigje maar verder alleen maar met een grote glimlach rondgelopen.. AANRADER!

... met de kiwi experience bus. Veel minder mensen als ik verwacht had. De eerste stop Dunedin vond ik niet heel interessant wel leuke mensen ontmoet. ... de steilste straat ter wereld beklommen. Kuitspieren ook weer getraind! Toen op naar Invercargill. Op de weg daar naartoe een vuurtoren gezien met een mooi uitzicht. Daarna naar een strand gegaan waar zeeleeuwen leven. Op 5-10 meter afstand gestaan. Erg leuk om ze zo in het wild te zien. Daarna gingen we naar een strand waar de dolfijnen heel dicht bij het strand zwommen. De kleinste dolfijnen ter wereld. Bikini aan en hop het water in.. KOUUUUDDDDDD!!! Man ik bevroor zo wat. Maar alles om een golf met die kleine dolfijnen te pakken ;) Super leuk! We moesten toch echt het water weer uit waarna het afdrogen en aankleden volgden. Heel raar als je over je benen gaat met je handdoek en je dat niet echt voelt. Maar wel super leuke ervaring. ... een foscielen bos gezien. Het leken eigenlijk gewoon rotsen maar als je goed keek zag je dat het hout was, heel apart! Daar ook de geel oog penguin gezien. Toch geinig hoe die beesten rond waggelen.
... naar Milford sound. De bus was een stuk voller en ik snap ook heel goed waarom! Wat een ontzettende mooie plaats is dat! Zie de fotos op mn fb!
... aan boord van een jetboat. Met 75 km/u door een canyon scheuren. Dicht langs de rotsen en met 360 graden rondjes. Op zich wel leuk maar had liever gaan raften. Ik voelde die thrill helemaal niet van oe we raken de rotsen bijna. Misschien vertrouwde ik de bestuurder teveel ;)
... bungy jumpen. WOOOOW super gaaf! Had er onwijs veel zin in! Van de kawarau bridge -43 meter- gesprongen en het water aangeraakt met mn handen. Ja ik ben verslaafd. Dit ga ik zeker nog een keer doen, skydiven ook trouwens! :D
... paard gereden in Glenorchy. Ja ik had al paard gereden in Denmark Australia dus het was niet mn eerste keer op een paard. Maar wat een super mooi uitzicht! Heb ook mn skydive bij Glenorchy gemaakt. Ook wel Paradise genoemd. Ze hebben daar een soort van verdrag waarin staat dat de natuur precies hetzelfde gelaten moet worden. Vele films zijn hier opgenomen waaronder: Lord of the rings, Narnia & Wolverine. Maar daar is niets meer van te zien :) Herkende verschillende plaatsen wel. Het paardrijden was wel leuk, redelijk koppig paard (Randall) maar was hem wel de baas. Kon je van een aziaat niet zeggen, pffff ergerde me aan hem. Ze zeiden laat de paarden niet eten, hij liet zijn paard continu eten waardoor ik mn paard weer tot stilstand moest trekken, zorgen dat ie niet ging eten en hem weer op gang krijgen.

... in Auckland Nieuw Zeeland. Wat een lelijke stad is dit! En zo ontzettend veel aziaten, dacht ff dat ik in Japan was.
... souvenirs shoppen in NZ.
... naar heet water graven op een strand. Met een andere kiwi experience bus naar Hot water beach. Heel apart strand. Het is hard zand waarbij je echt niet diep hoeft te graven om water te krijgen. Ik was samen met meiden uit de bus aan het graven maar stuitte op koud water. Hmmm verkeerde plek? Jazeker we waren op de verkeerde plaats aan het graven. Je hebt namelijk overal wel water onder het zand maar het is niet overal warm. Nee het is maar op bepaalde gedeeltes dichtbij de bron warm. Graaf je midden in 'de bron' is het water gloeiend heet en kun je het niet eens 2 seconde volhouden om te blijven staan! Uiteindelijk maar iemand anders zijn kuil gedeelt :D
... caving in Waitomo. Samen met oa. Lisa, Nick en Liz abseilend de waitomo caves in (google: black abyss waitomo caves). Daarna nog black water rafting, 'kruipen door nauwe doorgangen' en watervalletjes beklimmen om af te sluiten met soep en een bagel. Super gaaf! Als je the descent hebt gezien, het is bijna hetzelfde als dat alleen dan met minder nauwe doorgangen en zonder wezens die je op willen eten ;)
... killer pool gespeeld. Helaas 2 dollar aan verloren maar was wel heeel erg gezeliig
... lugen. Super grappig echt enorm gelachen met Jana, Veronica, Marieke en Lisa. Laatste 2 rondes gingen we een race houden. Echt ontzettend hard gelachen. Beetje jammer dat we de laatste race voortijdig moesten staken omdat 1 van ons gecrashed was. Juist dat was ik. Au! Moest naar medisch centrum om mn schaafwonden schoon te laten maken.
... schaafwonden schoon schuren. Echt een lekker gevoel was het niet maar ik heb me er doorheen gelachen :D Met dank aan Lisa die zo lief was om bij me te blijven. Ja echte hagenezen helpen elkaar er wel doorheen haha (kleine wereld!)
... maori cultuur leren kennen. In de avond na het lugen naar tamaki maori cultuur, dinner en concert geweest. Soort archeon idee kreeg ik er bij. Wel heel leuk en leerzaam. Heeeeerlijk gegeten!
... hangi bereid eten gegeten. Een hangi is een kookplaats onder de grond. HEERLIJK! Echt iedereen heeft zitten smullen. Beetje jammer alleen dat een Brit het nodig vond om zich zo vol te zuipen dat hij aan het eind vh diner de tafel onder kotste (gelukkig zat ik niet aan die tafel). Behoorlijk onbeschoft maar verder was het een hele leuke avond :D
... geizers en modderpoelen gezien. En wat een gigantische stank kwam daar van af zeg! PFFFFFFFFF ze zeggen ruikt naar rotte eieren maar daar vond ik het niet op lijken. In ieder geval wel net zo ranzige geur. Wel gaaf om water uit een gat in rotsen te zien spuiten. Heel apart!
... een mcflurry double shock besteld zien worden. Man wat hebben wij in een deuk gelegen zeg. Veronica is een duits meisje en die is niet heel goed in Engels. Dus we gingen naar de mac om een dessert te halen na een overheerlijke backpackers maaltijd (pasta ;)). Ipv double choc zei ze double shock. Daardoor schoten lisa, marieke, marie, jana en ik behoorlijk in de slappe lach. Het personeel vond ons geloof ik irritant maar dat zegt meer over hen als over ons ;)
... de tongariro crossing af moeten zeggen. Ja helaas heb ik de 19.4 km lange wandeling moeten missen door mijn 'verwondingen'. Wel een super leuke dag gehad en een andere wat kortere wandeling gemaakt. Dit was in Taupo overigens. 's avonds nog een quizavond gedaan waarbij ik mensen tegen kwam waar ik in Queenstown een beetje mee ben om gegaan. Heel leuk om te zien!
... 'alleen' terug in de bus naar Auckland. Helaas moest ik mn nieuwe vrienden weer gedag zeggen. Na een ontbijt met Lisa afscheid genomen van iedereen en de bus op terug naar Auckland.

Op 29 maart naar Melbourne vliegen. Super leuke tijd in Nieuw Zeeland gehad met heel veel eerste keren!

xxx

  • 29 Maart 2012 - 09:42

    Ronald Beumer:

    Meid wat maak je eindelose dingen mee. Als je weer in nederland terug ben dan val je in een gat groter dan je pensioengat. Zijn er ook dingen die je niet durft? Ik vind het onwijs leuk om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt. Ik zie echt naar je verhalen uit. Maak er nog een geweldige tijd van maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan . Groetjes van tante cisca en ik hoef niet te zeggen geniet er van want dat blijkt wel uit je reisverslagen. toi toi Ronald.

  • 29 Maart 2012 - 12:06

    Mandy :

    Geweldig om allemaal te lezen.

    Dikker kus!!

  • 29 Maart 2012 - 12:53

    Ab:

    weer een heerlijk verhaal lieve schat en zo zie je maar....bungeejumpen is veiliger dan racen :+)))) tot over 2 weken!!! dikke knuff dikke kus

  • 31 Maart 2012 - 16:17

    José:

    Hé....super gave dingen die je allemaal meemaakt hoor! En het is je ook super gegund!!! Blijven genieten!!! Dat neemt niemand je meer af! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Gabrielle

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 19298

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 15 Juni 2015

Canada

29 Augustus 2011 - 25 Juli 2012

naar Australie als au pair

Landen bezocht: