Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gabrielle Groot - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gabrielle Groot - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: japjapgabgab

Blijf op de hoogte en volg Gabrielle

11 Maart 2012 | Australië, Sydney

Hoiii!!!

Zo daar ben ik dan weer eens! Nu eindelijk eens vanuit een ander gedeelte van Australië, namelijk Sydney!

Vorige week zondag in de zeikregen aangekomen. O nee hè please niet de hele week dit weer, is het eerste dat me te binnen schoot. Dan eerst maar even eten en hopen dat het stopt met regenen. Stoppen deed het niet maar het regende wel een stuk minder hard, joepie! Op zoek naar mn hostel. Na eerst voorbij het hostel te zijn gelopen uiteindelijk toch redelijk snel gevonden. Wat is dat raar zeg zo'n hostel. Moest wel ff wennen. Maar meteen dezelfde avond Melanie ontmoet. Een meisje/vrouw uit Duitsland en afgesproken dat we de volgende dag de gratis city tour gingen doen. Erg gezellig gehad, goede rondleiding, veel over Sydney geleerd. In die rondleiding een Deen leren kennen en daarna met zijn drieeen naar Manly beach gegaan. Heel mooi daar maar toch wel een beetje koud, logisch als je 6 maanden in Perth bent gebleven waarvan 5 maanden het toch echt boven de 24 graden was met een koel briesje. Hier schijnt de zon ook goed maar een koude wind. Iig het was een leuke dag.
Volgende dag naar Bondi geweest! En ja daar waren ze hoor de lifeguards in blue. Alleen weer een koude wind bijna geen mensen en dus geen actie. Wandeling van Bondi naar Coogee gemaakt langs de kust. Ook heel mooi en heel apart dat tussen Bronte en Covervelle (laatste plaatsnaam zeg ik verkeerd) een enorme begraafplaats was. Uitzicht over de oceaan, niet verkeerd om daar te liggen. Op vrijdag ben ik nog een keer naar Bondi geweest maar toen alleen. Geen probleem hoor, genoeg leuks te zien! Jammie zoals Harries zegt (voor de bondi rescue kenner). De ene 6 pack was nog mooier als het ander. Beetje jammer dat een of andere witte brit niet om zich heen had gekeken. Want die liep heel stoer te zijn met zn speklaagjes 6 pack.. Doe jij je shirt maar weer aan, dacht ik ;).
De lifeguards in blue ook nog in actie gezien. Nouja zittend in hun karretje en de mensen verwijzen naar de gele rode vlaggen zone. En nog 500 meter op een rennende het water in, kut zat ik toch mooi verkeerd!

Operahuis en sydney harbour bridge. Onwijs cool! Maar het operahuis is toch een stuk minder wit als dat je op tv en fotos ziet hoor! Daar voor het eerst naar een opera geweest (turandot) vooral erg gaaf wanneer heel het koor zong. Als ze solo zongen vond ik het niet heel veel aan. En ja de harbour bridge heb ik beklommen! Super mooi uitzicht en wat een mooie dag! Kon helemaal tot aan de blue mountains kijken. Daar heb ik de vorige dag een behoorlijke wandeling gemaakt van 5 a 6 uur, samen met Melanie. In die wandeltocht kwamen we iemand uit melbourne en een zwitserse tegen. Enorm gelachen met Melanie en de zwitserse vooral om degene uit Melbourne. Wat een watje was dat zeg.. 1600 treden opklimmen en als je op de helft buiten adem bent denken dat je dood gaat hahaha.
Ook in de steilste trein van de wereld gezeten. Om de valley in te gaan. Echt heel indrukwekkend de blue mountains en ze zijn nog echt blauw ook ;). Heb me laten vertellen dat dat komt door de mist die de eucalyptusbomen afgeven.

Vandaag naar het aquarium geweest en naar een wildlifepark in darling harbour (is nog steeds in sydney). Melanie had een jaarlijkse pas van iemand gekregen en aangezien ze de foto toch niet controleren gaf ze hem na haar vertrek naar Melbourne aan mij! :) Kijk dat noem ik nou nog eens handig.
Pff ben ik blij dat ik daar niet voor betaald heb! Oke het was leuk maar zeker niet 35 dollar waard! Per ding he! Dus 35 dollar wildlife en ik geloof 25 dollar aquarium.

Al met al onwijs veel mazzel met het weer gehad, alleen donderdag heeft het hier keihard geregend (6400 zwembaden geleegd boven Sydney in 1 dag;)).
Super leuke eerste week, leuke kamergenoten, leuke andere mensen leren kennen maar nu ook wel klaar om naar Queenstown Nieuw Zeeland te gaan!!!

Ik zal proberen wat foto's bij het verhaal te plaatsen, maar weet niet hoe lang ik nog heb hier in het internetcafe!

xxx

  • 11 Maart 2012 - 07:05

    Gabrielle Groot:

    Jullie zullen op mn facebook moeten kijken.. lukt niet helemaal om het hierop te zetten ;) xx

  • 11 Maart 2012 - 11:11

    Willem Cenin:

    Ben jaloers op je Gaby, geniet maar fijn meid. tja, zelf reis ik ook wel veel hoor, maar dat is hoofdzakelijk van Den haag Zuid-West naar alle randgemeentes op en neer zo'n keer of 4 per dag, en wat voor aapjes ik dan allemaal niet tegen kom ;-)
    Groetjes Willem

  • 11 Maart 2012 - 13:15

    Mirjam:

    super, wat leuk allemaal... ga gelijk ff op je FaceBook kijken XX

  • 12 Maart 2012 - 13:46

    Danielle:

    Leuk om te lezen Gab! X

  • 13 Maart 2012 - 07:01

    Melissa:

    Ey Gab,

    Leuk avonturen weer! ben benieuwd of je überhaupt nog wel terug wil komen ;)

    veel plezier nog!

    X melis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Gabrielle

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 19294

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 15 Juni 2015

Canada

29 Augustus 2011 - 25 Juli 2012

naar Australie als au pair

Landen bezocht: