verbouwing - Reisverslag uit Perth, Australië van Gabrielle Groot - WaarBenJij.nu verbouwing - Reisverslag uit Perth, Australië van Gabrielle Groot - WaarBenJij.nu

verbouwing

Door: japjapgabgab

Blijf op de hoogte en volg Gabrielle

27 November 2011 | Australië, Perth

Na het schrijven van mijn laatste verslag heb ik geen leuke uitjes meer ondernomen. Even weer lekker wat geld sparen voor mijn aankomende reis die alweer over ruim 3 maanden gaat beginnen! Man wat gaat de tijd toch snel!

Aankomende maandag (morgen dus) moet de verbouwing dan toch echt gaan plaats vinden. Afgelopen week flink bezig geweest met allemaal spullen verplaatsen naar het deel dat wel overeind blijft staan. En waar de kinderen niet bij kunnen. Is best lastig als je nergens echt plek hebt, omdat het al vol staat met allerlei spullen. Laat ik nou best goed zijn in elk plekje benutten dat er is, dus uiteindelijk is het toch gelukt. Maar o,o,o dat gaat nog wat worden hoor! De voortuin (incl veranda) is nu omgetoverd tot keuken, woonkamer, eetkamer, speelkamer, opbergplaats en toch ook nog de voortuin. Alles in 1 zou ik eigenlijk bijna wel willen zeggen. En dan te bedenken dat we daar in de zomer gaan zitten terwijl je eigenlijk met die +- 40 graden het liefst in huis zit, waar het koeler is.

Vorige week heb ik dan ook mijn eerste echte warme week hier gehad. Met temperaturen rond de 37 graden. Pfoe dat is toch echt wel even wennen, maar gelukkig ook goed vol te houden.
Een voordeel echter aan dat warme weer is dat je niet echt behoefte hebt aan warm water. Er bestaat een mogelijkheid dat we een tijdje zonder warm water komen te zitten als ze het warm watersysteem niet mogen verplaatsen naar de schuur.
Ze zullen me hier nog vaak horen zingen: OP de camping, ja la la la la la!

Iemand vroeg laatst, werk je daar nou eigenlijk? Want daar hoor ik je nooit over. Nou bij deze dan. Ja ik werk zeker! 30 uur oppassen op Lotte en Winston, 6 uur schoonmaken en klusjes doen voor Mary, en zo nu en dan ben ik aan het babysitten op Ilario en Emilio. Ik heb Lotte en Winston 6 ochtenden in de week. Vanaf 9 uur tot 13/14/15 uur. En soms ook op andere tijden ;). Ik neem ze dan altijd mee uit wandelen. Elke maandagochtend en soms woensdagochtend naar Nursery rhymes (in de bibliotheek met andere kinderen en hun ouders/verzorgers liedjes zingen met bewegingen) en de rest van de week naar de speeltuinen. Ze hebben het dan helemaal naar hun zin en ze zijn ontzettend goed in klimmen, maar natuurlijk gaat het nog altijd een keer fout dus het blijft opletten geblazen, zeker bij Winston die denkt dat hij beter is als dat hij is ;). 1 keer in de week gaan we naar een speeltuin op een uur lopen van het huis vandaan. Hier zit ook een klein watergebeuren bij, en L&W zijn dol op water!
Ik probeer ze op de heenweg altijd wakker te houden, waardoor ik Winston soms een tijdje moet laten lopen omdat hij anders in slaap valt. En dat zou zonde zijn, want dan mist hij heel veel plezier in 1 vd speeltuinen. Na ong. anderhalf uur in de speeltuin (waar ze altijd poepen, erg handig verschonen ;))weer terug naar huis waarbij ze meestal in de tweelingwagen in slaap vallen.

Ik weet niet of jullie het heel interessant vonden maar op verzoek geschreven ;).

Het gevoel: waar ben ik beland, komt zo nu en dan wel even naar boven zetten maar ik moet er dan altijd hard om lachen want het is wel erg gezellig, en daar gaat het uiteindelijk om!
Vanmiddag dacht ik; De meeste mensen moeten heel erg wennen aan een backpackershotel, maar na 6 maanden hier zal ik er waarschijnlijk niets ergs aan vinden hahaha! We zullen zien :)

Rottnest island ga ik binnenkort een bezoekje brengen. Wanneer weet ik nog niet precies. Waarschijnlijk als de verbouwing in volle gang is, om er even een dagje uit te ontsnappen :)

Dat was hem weer even, wie weet heb ik de volgende keer weer iets beters te vertellen ;) xxx


  • 27 November 2011 - 15:33

    Roel:

    He GAB ik zit ook te camperen hier en krijg als vrijdag de sleutel van riante villa. Veel plezier met de verbouwing in die hitte .

  • 27 November 2011 - 15:50

    Mirjam:

    Bedankt voor up-date. Leuk om weer wat van je te horen!
    Je maakt aardig wat uren daar met die kids. En pff wat een warmte daar bij jullie, vervelend zeg. Hebben wij het hier toch stukken beter met al die bladeren die je om de oren vliegen als je paar stapppen buiten in de kou zet.
    Wat gaat de tijd snel, geniet er van... Dikke kus van ons XX

  • 27 November 2011 - 15:53

    Angelique:

    strekte met douchen omder koud water brrrr xxx

  • 28 November 2011 - 06:38

    Melissa:

    Ey Gab,

    Leuk om te horen wat je daar nou allemaal doet. Gewoon een werkweek van 36 uur en ik maar denken dat je een beetje vakantie aan het vieren was ;)

    veel plezier nog.

  • 06 December 2011 - 21:18

    Anne:

    Geweldig om te lezen:-))
    Respect met deze warmte.....

  • 13 December 2011 - 01:26

    José:

    Hé meissie,

    gezellig zo ook eens te lezen van je dagelijkse werkzaamheden....en dan die verbouwing...zou wel foto's willen zien....haha...sterkte verder met de warmte en leuk dat je ons weer op de hoogte hebt gehouden!

    Kus en knuf!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Gabrielle

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 19302

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 15 Juni 2015

Canada

29 Augustus 2011 - 25 Juli 2012

naar Australie als au pair

Landen bezocht: