2 maanden voorbij - Reisverslag uit Perth, Australië van Gabrielle Groot - WaarBenJij.nu 2 maanden voorbij - Reisverslag uit Perth, Australië van Gabrielle Groot - WaarBenJij.nu

2 maanden voorbij

Door: japjapgabgab

Blijf op de hoogte en volg Gabrielle

27 Oktober 2011 | Australië, Perth

De afgelopen 3 weken zijn weer voorbij gevlogen! Ik ben hier alweer bijna 2 maanden! Pff wat gaat dat snel!En wat heb ik de afgelopen 3 weken weer genoten ;).

Eerst de fremantle prison tunneltour gedaan. Via een ladder 20 meter omlaag en dan gebukt rondlopen of varen in een bootje. En helemaal uitgegraven door de gevangenen. Leuke tourguide met een grote interesse in muziek, heb me moeten verontschuldigen voor Boney M, maar George Baker was wel geweldig... Nou daar had ik me eerder ook voor verontschuldigt dan dat ik er trots op zou zijn ;). Het mooie was dat ik geen idee had wie Boney M was, en dat ook maar toegegeven. Toen hij 'by the rivers of babylon' begon te zingen, en ik het dus herkende, heb ik me maar nog een keer verontschuldigd voor onze musicale blunder. Maar goed, blijkbaar vonden heel veel mensen het toch een leuk nummer, aangezien het in Australië bekend is. Hmm nu ik er zo over denk, had hij zich eigenlijk moeten verontschuldigen dat zijn land het een leuk nummer vond. Want hadden ze dat niet gevonden, had ik me er ook niet voor hoeven te verontschuldigen. Maar goed, leuke tour dus waarin ik niet altijd even goed heb opgelet.. Want waarom ze nou precies de tunnels gegraven hebben, volgens mij had het te maken met drinkwater maar weet het niet zeker :S (en dat na een 2 en half uur durende tour haha, oeps).

Toen besloten dat het toch echt tijd werd om weer iets aan sport te gaan doen. Ik op het internet gaan zoeken, vond ik me daar toch ineens handbal op een universiteit. 24 oktober zou de laatste binnen training zijn. Nouja dacht ik lijkt me leuk om een keer te doen (ook als zou het maar voor 1 keer zijn), ik gebeld. Nee ze waren al gestopt en het zou in maart weer gaan beginnen. Ze doen nu aan beach handbal. Beetje jammer dat het strand waar ze dat op doen een uur rijden met de bus is.. Geen optie dus, misschien dat ik na mn reizen toch nog even bij het handbal kan gaan kijken. Toen weer verder gaan zoeken en uiteindelijk bij sportschool lords terecht gekomen. Daar kon je lid van worden voor $95 voor een maand. Dus dat heb ik gedaan en ga nu elke avond of middag naar de sportschool voor een groepsles (vooral les mills dingen) en als daar niets leuks voor is, naar de apparaten. Erg leuk en heerlijk om weer te bewegen. Hoogstwaarschijnlijk blijven we hier in Perth tot en met december dus dat wordt verlengen met een maand/2 maanden.

Ik had al gezien dat ik hier kon zwemmen met wilde dolfijnen. En vond dat het de hoogste tijd was om het te gaan boeken. Ook had je bij hetzelfde bedrijf een zeekayak tour naar penguinisland en sealions island. Dus geboekt om op 19 oktober te gaan kayakken en 20 oktober te gaan zwemmen met dolfijnen. Daar overnachten omdat het in rockingham was (45min rijden met de bus vanaf Perth centrum). Behoorlijk zwaar dat kayakken, als je het 2 uur achter elkaar moet doen. Begon mijn schouders wel te voelen. Bij deze kayaks moest de achterste met de voeten sturen. Ik was samen met een andere vrouw en aangezien ik de grootste was (ja, ik moet wel mn achternaam eer aan doen en als de ander een kylie minogue lengte heeft ben je al snel langer ;)) moest ik achterin. Ja voor de eerste keer kayakken en dan al gelijk moeten sturen, je snapt het al dat was aan het begin zigzaggend, gierend en brullend naar de overkant. Man wat heb ik mezelf uitgelachen zeg! Gelukkig kon zij er ook hard om lachen. Maar ik had het redelijk snel door en ging de rest van de tijd recht door zee! Na een zeeleeuw van een afstandje begroet te hebben (we mochten niet dichtbij komen volgens een bordje) door gevaren naar penguin island. Eenmaal aangekomen even een tussendoortje gegeten, rondje eiland gedaan en daarna gaan snorkelen. En weer zowat in mijn wetsuit gezeken van het lachen. En het lachen gaat al zo moeilijk als je met je hoofd onder water zit en je door je mond moet ademen. Wat dus resulteerde in het proberen op te staan, wat ook erg lastig is met flippers aan.. ja dat lachen ging nog wel een tijdje door. Erg veel moois was er niet te zien.. wel een paar vissen de schrik van hun leven bezorgd ;). Toen weer terug want we zouden een penguinvoorstelling krijgen. Lachen hoor die little penguins die dode visjes gevoerd krijgen. Ze hadden het ook met levende geprobeerd maar dat vonden de penguins eng, watjes! De wilde penguins helaas niet gezien, maar die laten zich ook niet veel zien zo werd verteld. Toen lunchen en op mijn telefoon gekeken. Gemiste oproep en voicemailbericht. Even afluisteren en er zo achter gekomen dat mijn dolfijnentour was gecancelled omdat er niet genoeg personen waren. Toen ik vroeg wat ze voor me konden doen aangezien ik nu mijn hotel niet meer kon cancellen werd er gezegd, We're really sorry but we cannot do something about it. Wat een onzin dacht ik. Nog geprobeerd het hotel te cancellen maar dat kon niet. Uiteindelijk heb ik nog een lekker relaxte dag in rockingham gehad en heerlijk rustig films gekeken op mijn kamer. Best lekker zo'n avond zonder kinderen. De volgende dag weer terug naar Perth en mijn zwemmen met dolfijnen omgeboekt naar dinsdag.

Na behoorlijk wat sporten, zonnen, werken en slapen was het eindelijk dinsdag. Tijd voor het hoogtepunt tot nu toe.. Zwemmen met wilde dolfijnen!!! En wat een geweldige dag was dat! In regen van huis weg om 6.00 maar eenmaal in Rockingham, was het weer al redelijk opgeknapt. Meteen de boot op en een wetsuit aan en snorkel+ masker gekregen. En daar zagen een meisje en ik ineens een dolfijn! Niemand die ons geloofde totdat hij zich weer liet zien, super gaaf! En dat was maar een voorproefje! Na nog een tijdje gezocht te hebben kwamen we daar onze eerste groep dolfijnen tegen. Maskers aan en de eerste groep kon het water in (We waren met 20 mensen waardoor we niet tegelijk konden). Maar ook op de boot was het geweldig, ff foto's maken en genieten van de dolfijnen boven water. Eindelijk was het dan onze beurt (5 min. later ofzo maar het leek langer ;)), we kregen ons sein en hop het water in. Ik was de laatste in een lijn van 5 (instructor had een scooter voor onder water -google maar ;)- en een riem en dan hield de volgende de riem vast, zie foto!) en was degene met de sharkshield. Die zat om mn enkel en mocht pas in het water aangezet worden door aan een knop te draaien (aangezien er een slang van +- anderhalve meter aan zat die dan onder elektriciteit kwam te staan). Jeetje lag ik daar in het water te zoeken naar dolfijnen, te ademen door een snorkel, beet houden aan een riem, en zoeken naar de knop om te draaien op mn enkel. Kon ik die klote knop maar niet vinden, net als de dolfijnen die waren ook nergens te zien. Eindelijk de knop gevonden en open gedraaid toen we het sein kregen weer naar de boot te gaan, lekker dan! Kon ik meteen de knop weer uitdraaien. Maar even aan een ander gevraagd hoe zij het aandraaien deed. Zij zat dus alvast met haar been in het water en zodra ze het sein kreeg te water te gaan, draaide ze de knop open om daarna het water in te springen en de vorige bij de riem te grijpen. Onwijs goede tip! 2e keer te water zag ik dan wel 2 dolfijnen en ik hoorde er nog veel meer! Zo super gaaf! Moest er spontaan van lachen. Gelukkig had ik met het snorkelen de vorige keer daar al op getraind en dit keer kon ik het dus zonder water in te slikken. Daarna nog een paar keer het water in gegaan. Ging vaak niet helemaal goed want in plaats van lucht te ademen was het vaak zee water, waardoor ik weer met mijn hoofd uit het water moest om adem te halen. Maar goed als je dolfijnen onder water ziet dan ben je toch eerder geneigd om eerst bijna te stikken voordat je toch even adem haalt. De laatste keer in het water zag ik 6 dolfijnen die onder me door zwommen en op ongeveer 2 meter afstand me 'lachend' aan zaten te kijken. Echt zo onwerkelijk en zo gaaf! Want ze besloten zelf om even te komen kijken en een beetje te spelen aangezien ze niet gevoerd worden of kunstjes aangeleerd krijgen. Toen was het tijd om naar ondieper water te gaan en zelf even met de scooter te experimenteren, lachen ding hoor! Gewoon een knopje indrukken en snel door het water gaan :) Uiteindelijk op de terugweg nog een groep dolfijnen gezien. Die de golven die onze boot maakte heel erg leuk vonden. En daar sprong de ene na de andere dolfijn het water uit. Pfff zo ontzettend gaaf, ook daardoor spontaan lachen en hardop in mezelf praten kon in toch ook niet laten, terwijl ik dat normaal nooit doe... SUPER TOCH?! Ik heb er een filmpje van gemaakt, dus als je die wil zien, vraag er ff naar in een reactie en ik stuur je de link :)

Ik zou zeggen, geniet van de foto's en bedankt weer voor het lezen en me volgen!

xxx

  • 27 Oktober 2011 - 10:22

    Melissa:

    Ey Gab,

    Echt gaaf met die dolfijnen. Blij dat je het zo naar je zin hebt!

    kuzx melis

  • 28 Oktober 2011 - 08:38

    José:

    Hoi hoi,

    leuke avonturen weer hoor!

    En dat van die dieren snap ik wel...ik weet nog (jaren geleden..jaja...ik word al oud hahaha...) dat we in Schotland waren en toen zagen we vanuit een bootje opeens allemaal zeehonden (toen we om een eilandje heen voeren), en later ook nog bij de boot. Daardoor hebben we de rest van de dag geglimlachd! Echt kicken!

    En mijn zus is al een aantal keer naar Curacao geweest, en heeft daar ook al een aantal keer gezwommen met dolfijnen, evenals mijn nichtje.

    Geniet nog van alles en dikke kus!

  • 28 Oktober 2011 - 13:25

    Ronald Beumer:

    Gaby ik geniet van je reisverhaal en kijk elke keer uit naar je volgende verslag. Ik vraag me alleen af moet je niet werken? fantastich wat je allemaal meemaakt. Geniet er maar van want voor je het weet ben je weer terug. Deze ervaring kunnen ze in ieder geval niet meer afnemen. Nou groetjes ook van tante cisca. Toppie xxxxxxxxxx

  • 29 Oktober 2011 - 06:40

    Gabrielle Groot:

    Hahaha ja gelukkig word je al oud, leeftijd stil zetten kan maar op één manier en daar heeft niemand plezier aan ;)

    Hahahaha ik moet zeker ook werken ja! Sowieso 30 uur in de week op de kinderen passen. En sinds vorige week werk ik ook nog 6 uur voor Mary (de oma van de kinderen). Dus 36 uur in totaal. Ik zal proberen de volgende keer ook iets daarover te schrijven, als er iets leuks te vertellen is tenminste :D

    xxx

  • 08 November 2011 - 20:39

    Uncle George:

    Hey Gaby,

    Onwijs gaaf wat je allemaal meemaakt daar in het verre Australië. Geweldig om je zo te kunnen volgen. Vroeger had je alleen maar brieven kunnen sturen, de wereld is echt heel dichtbij door de geweldige uitvindingen als het Internet, Downloaden, Uploaden, Skypen, Facebook en ga zo maar door.
    In Berkel gaat het ook goed zoals je wellicht hebt gelezen op Facebook en al die andere programma's. Romy heeft het erg naar haar zin op het TIO College en gaat komend weekend naar Parijs met de studentenvereniging; Lisa is de 2e klas wat nonchalant begonnen maar haalt nu weer goede cijfers. Mirjam heeft 't erg druk met invallen op school (verdient wel lekker!) en met mijn werk gaat 't weer wat beter na een moeilijke periode; verder ben ik nog druk met de organisatie van het voetbalevent in 2012; het ziet er naar uit dat het toernooi in Duitsland gehouden gaat worden. Deze week moet de Hostclub bekend worden en daarna gaan we 8 clubs selecteren die mogen meedoen. Spannende tijd dus!

    Kusjes van je oompie.

  • 10 November 2011 - 21:09

    Lian (&Stefan&kids):

    Hee Gaby,

    Nou, eindelijk heb ik de hand weten te leggen op de link naar je blog en tijd om te lezen!
    Erg balen dat we uiteindelijk niet op je afscheidsfeest konden zijn. Alles was geregeld maar ja, onvoorziene zaken gooiden roet in het eten wat ik om meerdere redenen niet had gewild, maar goed, zo gaan die dingen dan toch :-( Jij hebt het dus superleuk. Dus het land heeft je hart wel gestolen!
    Nog heel veel plezier en groetjes van ons allemaal!

  • 23 December 2011 - 09:21

    George:

    Hihi,

    Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag!!

    Have a nice day.

    xxx George

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Gabrielle

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 19293

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 15 Juni 2015

Canada

29 Augustus 2011 - 25 Juli 2012

naar Australie als au pair

Landen bezocht: