dreams can come true... - Reisverslag uit Perth, Australië van Gabrielle Groot - WaarBenJij.nu dreams can come true... - Reisverslag uit Perth, Australië van Gabrielle Groot - WaarBenJij.nu

dreams can come true...

Door: japjapgabgab

Blijf op de hoogte en volg Gabrielle

05 September 2011 | Australië, Perth

(mijn vorige reisverslag was niet af, maar heb ik bewerkt en dus afgeschreven. Heb je dat niet door gehad, zie mijn vorige reisverslag!:))

Vandaag naar King's park geweest. Ik werd gebracht door Antonia en zou zelf naar huis lopen, zo'n 10 tot 15 minuten. Dat is tenminste als je de goede uitgang neemt van het park! Anders doe je er net als ik zo'n 45 minuten over! OEPS!

Een chronologisch verhaal is het dus al niet meer, maar laten we er nog wat van proberen te maken!
Aangekomen in King's Park gelijk mee met de GRATIS (jawel, dan moet je er gebruik van maken!) tour. De bloemen/plantentour wel te verstaan! Sommige dingen waren dus echt niet interessant, zo werden alle namen uitgebreid omschreven. Eén boom heet de peppermintboom maar dat is raar want als je de bladeren aanraakt en aan je handen ruikt, ruikt het naar ... (weet de naam niet meer). Ik vond de naam peppermint helemaal goed, want daar rook het naar mijn mening absoluut wel naar! Dus ik heb maar wijs mijn mond gehouden.
Er waren wel een paar benamingen bij die interessant tot stand waren gekomen omdat het met de geschiedenis te maken heeft. Ook was er een boom genaamd Mary. Aboriginals noemen blood: Mary. Dus ( bedacht ik me) bloody Mary is eigenlijk bloederig bloed. Weer wat geleerd.
Nouja de tour was grotendeels eigenlijk best interessant, wie had dat gedacht! Ik opzeker niet!
Zo ben ik gister ook naar de plaatselijke theater geweest voor Neil Murray. Niks aan dacht ik. En vond het voor de pauze ook echt niets aan. Toch maar blijven zitten want dacht meestal komt het beste aan het eind. Gelukkig werd het na de pauze dus ook best te doen. O ja! Niet te vergeten! Het was ook gratis! YES!
Maar goed terug naar king's park. Hele mooie planten maar niets vergeleken met het uitzicht..! WAUW!!!!!!!!
Na de tour iets cola, water en wedges gehaald en met een schitterend uitzicht over the swan river opgegeten. Alle tijd, geen haast. Ik denk dat ik daar een half uur gezeten heb. Heerlijk! Gewoon zitten en denken en niet op te hoeven staan omdat je snel ergens heen moet.

Waar ik aan dacht? Wow, ik ben in Australië, ik ben er echt! Ik heb mn droom waar gemaakt. Nog niet helemaal natuurlijk want ik heb nog niet alles gezien wat ik wil zien, maar het begin is er! Maar ik moet toch ook maar weer een nieuwe droom/wens gaan bedenken de komende tijd.
En wat ik ook dacht, stel dat ik nu ernstig ziek word of iets dergelijks dan heb ik wel al gedaan wat ik echt altijd heb willen doen... Natuurlijk gaan we er niet vanuit en ik wil nog moeder worden enz. Maar, nouja ach, ik denk dat ik op dat moment wel een beetje trots op mezelf was eerlijk gezegd. Pf wat klinkt dat arrogant of hoe je dat ook noemt!
Na al deze 'geweldige inzichten' toch maar opgestaan om nog wat mooie foto's te maken van alles wat ik gezien heb. Zodat ook jullie kunnen mee genieten
van het mooie uitzicht! De geweldige planten en jawel de kleurrijke vogels die hier gewoon rond vliegen!!! Wat een gedoe om ze op de foto te krijgen, en dat is me in kings park ook niet gelukt. Maar één voordeel van de lange tocht terug naar huis: een paar mooie foto's van de vogels in een boom, met daarnaast een trap waardoor ik nog dichterbij kon komen. Pffff daar heb ik een half uur voor in het park gezeten om een mooie foto te maken! Wat een straf, een half uur zitten voor een foto...


  • 05 September 2011 - 12:07

    Je Vader :

    gaaf hoor en ja lieffie je doet het allemaal echt!!! :+)))

    ben benieuwd naar de foto's en ben supertrots

    dikke knuffels en dikke XXXX

  • 05 September 2011 - 12:13

    Mirjam:

    Leuk om te lezen weer. Klinkt allemaal goed zeg, je komt straks trots als een pauw, cognitief nog sterker en rijker terug dan je al was (daar is tenslotte veel gratis). Ik kijk al uit naar je volgende up-date.
    Geniet ervan, dikke kus XX

  • 06 September 2011 - 10:08

    Roos En Micky:

    Hoi Gaby, echt super dat jij dit allemaal waar maakt!!! Ennuh je mag best trots zijn op jezelf want wij zijn dat ook!!!! Wat een schatjes die kindertjes....

    Nog heel veel plezier en nieuwe avonturen...!

    Liefs van ons xx

  • 06 September 2011 - 11:23

    Malissa:

    Poepieeee!
    Wat een leuke en vooral mooie foto's
    Volgens my is lotte echt een boefje!
    Als je dat bekkie van der zit oeeehoee, ik denk dat je je handen aan der vol heb haha
    Nou ben benieuwd naar volgende story!!

    Dikkkkkeeeeeee kus!

  • 06 September 2011 - 20:06

    Conny:

    Wat een schatten van kinderen.
    En twee honden.
    Heb je het naar je zin ?
    Ik hoop van wel.

  • 07 September 2011 - 18:10

    José:

    Hoi Gaby,

    via Brams's Hyves zag ik je site en heb het meteen doorgelezen en foto's bekeken!! En ik had natuurlijk al het hele verhaal van Steph en van je pa gehoord....hahaha.

    Fantastisch dat je je droom waarmaakt! Echt super! Ik hoop dat je nog veel meer mooie dingen gaat zien en geniet van het 'au-pairen'(is dat een woord??!) en alles wat je gaat beleven! Dikke x en als je weer terug bent moet je zeker langs komen!

  • 07 September 2011 - 18:12

    José:

    Lief koppie!

  • 07 September 2011 - 18:12

    José:

    Hoeveel huisdieren zijn er?

  • 07 September 2011 - 18:13

    José:

    Dus dit zijn 'jouw' kids?! Klein nog hoor, wel schattig!

  • 08 September 2011 - 13:23

    Gabrielle Groot:

    Super leuk om al die reacties te lezen! :)
    En ook allemaal zo lief :)
    Ja Lotte is een beetje een pain in the ass zo nu en dan, maar ze is ook vooral heel erg lief, gelukkig! :)
    Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin en er zijn inderdaad ook twee honden! Lucky (de puffy one) en Princess (de zwarte). Lucky en Winston zijn een beetje hetzelfde, allebei erg rustig. En Princess en Lotte zijn heel de dag zo druk mogelijk met zo nu en dan een rust pauze.. We hebben alleen 2 honden!

    Ik ga nu maar even een filmpje kijken in bed en dan lekker slapen! Morgen weer van 9 to 5 alleen met Lotte en Winston!

    xxx

  • 08 September 2011 - 13:49

    Samantha:

    heey lieve meid! wat een super leuke eerste berichten!! echt heel mooi daar zeg en wat super goed van jezelf dat je trots bent op jezelf en dat is echt verre van arrogant!! Ik ben ook trots op je hihih! slaap lekker meisje! xxx

  • 10 September 2011 - 08:27

    Ronald Beumer:

    Ik heb sinds kort een computer en Heb van Angelique jouw side gekregen zo dat ik jou kan volgen in Australie zonder dat ik je stalk. Ik vind het heel gaaf dat je het zo naar je zin hebt en wens je nog een heel goede tijd daar. Ook de groetjes van Cisca.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Gabrielle

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 19302

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 15 Juni 2015

Canada

29 Augustus 2011 - 25 Juli 2012

naar Australie als au pair

Landen bezocht: