reis naar Australië en eerste 2 dagen - Reisverslag uit Perth, Australië van Gabrielle Groot - WaarBenJij.nu reis naar Australië en eerste 2 dagen - Reisverslag uit Perth, Australië van Gabrielle Groot - WaarBenJij.nu

reis naar Australië en eerste 2 dagen

Door: japjapgabgab

Blijf op de hoogte en volg Gabrielle

01 September 2011 | Australië, Perth

Zoals beloofd hier dan het verhaal over de reis!

Na flink wat knuffels met mn vader, moeder, steph, ruud, roel, natasja, melissa, nina en malissa was het tijd om door de douane te gaan! Nog even zwaaien om achter de gate Danny nog even te zien. Toen ik dacht dat ik iedereen had uitgezwaaid bleek het zo te zijn dat mn vader, roel en zus me vanaf het panoramadak konden zien! Erg grappig, flink zwaaien en foto's maken. Ze gingen zelfs een filmpje maken van hoe ik met het vliegtuig opsteeg! Erg leuk om te zien!
De vluchten zijn erg goed gegaan en gingen snel voorbij! Ik heb tijdens de landing in London Heathrow de towerbridge gezien! Woehoe ;). Het eten was te doen, redelijk geslapen en bij beide lange vluchten had ik niemand naast me zitten :)

Door de douane komen was ook zo gebeurd! Het vliegtuig landde om 0.30 en ik was om 1.00 (Western Australia tijd) klaar. Toen een smsje naar Antonia gestuurd, die me dan op zou komen halen. Na 30 minuten wachten (ze zei dat het een kwartier rijden was). Dus ik bellen, smsen mailen. Er werd niet opgenomen dus ik nam aan dat ze aan het rijden was. Nou ja niet dus! want ze was er om 03.00 nog niet...

Toen een taxi genomen naar het huis waar het hek op slot zat en ik dus niet aan kon bellen, handig! Daarna maar met de taxi op zoek gegaan naar een hotel. Helaas waren de eerste 6 of 8 al vol.

*** sorry ik probeer morgen verder te gaan, ik kan mn ogen niet openhouden ;) Het is hier nu kwart over 10 en na een paar minder goede nachten, een jetlag en gezellige energieke kinderen, liggend in mijn bed trek ik het niet meer ;)!

* Ik zou bij een serie moeten gaan werken, wat een geweldige cliffhanger ;). En dat zonder het door te hebben..! Maar goed laat ik verder gaan met mn verhaal...

Zoals ik al zei de eerste 6 of 8 waren vol. Om dat te checken heb ik ook wat hoteleigenaren wakker gebeld, maarja voor mij was het toch echt een emergency!
Maar toen werd me bij het Ibis hotel verteld dat het Great western motor lodge hotel wel nog een kamer had voor 150 australian dollar. Zo'n €110,- voor 1 nacht. Nou ja het moet dan maar, dacht ik bij mezelf. Eindelijk een bed om te slapen! De taxi kostte me 60 adollar (hij had bij 53 de meter uitgezet waarna we nog een half uur door zochten naar een hotel, no worries!) dus €45,-. Ik was aan de eerste nacht dus al €155,- kwijt. Als dat zo door blijft gaan haal ik het half jaar niet eens ;)

Maar goed eindelijk in het hotel, gevraagd of mn zus even via mijn email Antonia (de moeder) wilde mailen waar ik zat. De schmiecht ging mn mail doorlezen en vond daar het nummer van Mary (de oma) die ik ook al een paar keer tevergeefs had geprobeerd te bereiken. Mn zwager lukte het wel om haar te bereiken, en zij vertelde dat ze dachten dat ik de nacht erop pas aan zou komen. Antonia had haar mail verkeerd gelezen. Dus ze lagen allemaal gewoon lekker te slapen. Nou goed Mary mij gebeld en ik zou lekker gaan slapen en de volgende dag om 12.00 opgehaald worden. Het was ondertussen al 5.30 dus veel slaap zou ik niet krijgen. Om 6.00 ging ik dan eindelijk naar bed maar vond alles zo grappig dat ik het uiteindelijk nog 6.30 heb zien worden omdat ik niet kon stoppen met lachen.
Om 11.00 ging de wekker en dat betekende douchen aankleden en de sleutel inleveren. Hier werd mij verteld dat my host betaald had voor me dus dat er niets van mijn creditcard was afgehaald. Netjes toch! :)
Nog even buiten staan wachten en snel mn blazer uitgedaan, want hoewel het nog winter is hier, was het voor Nederlandse begrippen een zomers weertje! Daar kwam ze dan aangereden en het eerste dat ze zei: Hi there, Im so sorry! This is the first time it happened to me, I feel so stupid! Gelukkig konden we er allebei al gelijk ook om lachen :)
In de auto lag Winston lekker te slapen en Lotte keek me een beetje lachend aan en zei vaak: Look mommy! It's geby!
Een tour gemaakt door Perth, die ik 's nachts al met de taxi had gehad ;), en toen via de bakker naar het huis.

Leuk huisje maar één grote chaos. Het is namelijk Mary's huis, maar die gaat uitgebouwd worden zodat Michael, Antonia en de kinderen er ook kunnen wonen. Mary heeft haar eigen kamer, ik heb mn eigen kamer, michael antonia en de kinderen slapen in één kamer ( de kinderen slapen bij de ouders in bed omdat de ouders zich daar prettig bij voelen), er is een badkamer, wc, keuken, en een grote gang waar ook de eettafel staat met 2 stoelen een kast en tv. Met zijn allen tegelijk eten gaat niet omdat daar geen ruimte voor is. Dus je eet wanneer je trek hebt. Zo werd mij ook gezegd: Don't be polite, cause then you'll get very hungry! Ik mag alle kastjes en de koelkast open trekken en pakken waar ik trek in heb. En doe ik dat niet, dan is het mijn eigen schuld als ik honger heb. Behalve als Michael er is. Die maakt ook alles voor me klaar ;)
Nu weer even aan het werk, maar dat was het wel!

  • 01 September 2011 - 14:19

    Malissa:

    Aaaah gaby, wat een gedoe, denk je dat je er eindelijk bent, wordt je niet opgehaald!!
    Maarreeee je laat ons wel in spanning he! Haha ik wacht met smacht op de rest van de story!!
    Loveyouuuuuuux

  • 01 September 2011 - 14:28

    Mirjam:

    Wow je eerste avontuur dus alweer beleefd, ben nu wel heel benieuwd naar het vervolg. Maar omdat je schrijft over energieke kinderen ga ik er vanuit dat je inmiddels bij gezin verwelkomt bent. Rust lekker uit en wel lezen je later weer. Kus van ons uit Berkel

  • 01 September 2011 - 15:27

    Kim:

    Hallo gabsel,

    Ik had je story natuurlijk al gehoord.
    Ik ben erg benieuwd naar de foto's:p(A)...!
    Lkkr bij slapen hoor!

    liefs van kim

  • 01 September 2011 - 15:48

    Roel:

    He lekker ding, volgende keer toch ff vertellen dat je nu bij de familie zit.Maar veel plezier straks

  • 03 September 2011 - 12:34

    Natas:

    Ach, een goed begin is 't halve werk ;) haha!

    Erg leuk om te lezen Gab, super! Kijk nu al uit naar je volgende verhalen! Maar zo eerst ff skpen!! Whoehoe..

    Have fun!
    Kuss

    Ps. Jij moet je wel redden tussen die pokkebende toch :P?

  • 03 September 2011 - 13:17

    Anna:

    Haha lekker begin joh! Maar het klinkt wel heel leuk hoor gabe :-) Geniet ervan!

  • 03 September 2011 - 13:17

    Gabrielle Groot:

    Nouuuu Tassie! Ik doe elke dag geloof ik wel 5x de afwas zodat ik nog iets netjes kan laten lijken ;)
    Oja en natuurlijk het speelgoed van de kids een beetje opruimen... Maar ik vind het echt veel te rommelig met die kinderen, veel te gevaarlijk... maar als de ouders het goed vinden.

  • 05 September 2011 - 10:19

    George:

    Hier je oompie. Waar zit je nou joh? Heb je van het weekend de omgeving nog verkend? Veel plezier daar!! xx

  • 17 Oktober 2011 - 20:44

    Chantal:

    heey gaby, hoe gaat het nou? zo te zien op de foto's heb je het wel naar je zin. Wel leuk om de verhalen en de foto's te zien. xxxxx tal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Gabrielle

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 19296

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 15 Juni 2015

Canada

29 Augustus 2011 - 25 Juli 2012

naar Australie als au pair

Landen bezocht: