Geen sneeuw - Reisverslag uit Moncton, Canada van Gabrielle Groot - WaarBenJij.nu Geen sneeuw - Reisverslag uit Moncton, Canada van Gabrielle Groot - WaarBenJij.nu

Geen sneeuw

Door: Ik, me, moi, mi

Blijf op de hoogte en volg Gabrielle

03 Januari 2015 | Canada, Moncton

Na een vlotte reis van 14 uur aangekomen in Moncton, New Brunswick, Canada. In het vliegtuig van London Heathrow naar Montreal heb ik oud en nieuw gevierd samen met me, myself and I. Ik was een film aan het kijken maar hield de tijd goed in de gaten want aftellen van 10 tot 0, moest natuurlijk gewoon gebeuren! Stiekem mijn koptelefoon een minuut van tevoren afgezet om te horen of er ergens anders in het vliegtuig een ‘gelukkig nieuwjaar’ te horen was om 12 uur maar helaas, ik was de enige Nederlander aan boord ;-).

Om een eventuele jetlag tegen te gaan wilde ik niet slapen in het vliegtuig wat me lukte tot de laatste vlucht. Om half 3 Nederlandse tijd steeg het ‘propeller vliegtuigje’ op en rond 3 uur lag Gaby lekker te slapen. Zo nu en dan werd ik wakker en keek ik uit het raam en dan is het toch wel heel leuk om ’s nachts te vliegen en het verschil te zien tussen Nederland en Canada. Waar ‘heel’ Nederland verlicht is zag ik door dit raampje zo nu en dan verlichte dorpjes die verbonden waren met elkaar door lange wegen. Maar wat ik toch het mooiste vond was dat we laag genoeg vlogen om het landschap te zien; afwisselend wit en zwart. In eerste instantie dacht ik dat het witte gedeelte sneeuw was (ik was slaap dronken hè), maar zag al snel dat het bevroren meren en riviertjes waren. Even dacht ik, hier ga ik een foto van maken maar al snel vielen mijn ogen weer dicht en elke keer als ik even wakker werd maakte ik foto’s die zijn opgeslagen in mijn geheugen.

Om 23.25 locale tijd (4.25 Nlse tijd) landde ik op Moncton airport en om 23.50 zat ik al in de taxi naar de bed and breakfast. Om 0.00 Canadese tijd zat ik in de taxi en heb ik vuurwerk gezien; maar liefst twee vuurpijlen, wat een show! Eenmaal aangekomen bij de B&B meteen naar mijn kamer geleid en twee minuten later kwam de eigenaar Ron die me een upgrade gaf naar een grotere slaapkamer met eigen badkamer zodat die het andere kamertje aan iemand anders kon verhuren, met de vraag of ik dat erg vond. Na goed nadenken toch maar het aanbod aanvaard.

De eerste dag heb ik het rustig aan gedaan, even een wandeling gemaakt met een kenyaans meisje (Cynthia, 19) die ook gaat studeren bij Mount Allison University en haar moeder. Het was -3 dus heel goed te doen! Leuk om de huizen te zien met mooie veranda’s; precies zoals in de films.

Vandaag (2 januari) waren de winkels open en zijn we naar een winkelcentrum geweest (vergelijkbaar met Rotterdam Alexandrium alleen dan een paar keer groter). Ik had een paar dingen echt nodig waaronder een prepaid simkaart en een styltang. Nu zou je denken het belangrijkste is die prepaid simkaart die heeft ze zeker gekocht.

In het winkelcentrum zat ook een walmart en omdat ik niet veel wil uitgeven aan spullen leek het me verstandig daar ook eens rond te neuzen. De blauwe borden betekent spullen, de groene borden eten en drinken. Eerst maar eens gevraagd waar de styltangen lagen, want om nou heel walmart af te gaan zoeken hadden we niet zo een zin in. Ze lagen links achter in de hoek bij de beauty producten dus ook maar meteen een tube tandpasta, watjes en scheermesjes mee genomen (als je er toch langs loopt). Een styltang gevonden voor $35 dus die kon ik ook weer van mijn lijstje afstrepen.

Daarna bij de groene borden gaan kijken voor drinken en wat te eten. Voordat we walmart in gingen zijn we natuurlijk ook in kleding winkels geweest waar ik voor het eerst een ‘size 0’ heb gezien. Ik kan me echt niet voorstellen dat er gezonde vrouwen zijn die daar inpassen. Ik denk dat mijn arm nog net zou passen in zo een broekspijp! In de groene borden sectie bij de walmart kwamen we in het pad met de chips waarbij Cynthia en ik snel de andere kant op keken, want als we ooit in een ‘size 0’ willen passen is dat uit den boze. Toch stiekem gekeken welke smaken ze hadden, maar $3 voor een normale lays zak… ‘size 0’ here we come!

Eenmaal terug in de b&b filmpjes gezien van afrikaanse stammen en hun dans rituelen en verhalen gehoord. Ook enorm gelachen om Jane (moeder van) die haar dansmoves en gezichtsuitdrukkingen wel even zou gebruiken om een (waarschijnlijk schizofrene) ‘psycho’ mede bewoner de stuipen op het lijf te jagen. Echt waar, Beyoncé kan wel inpakken ;). Ook een mooi moment was toen er door iemand gezegd werd dat het warm binnen was en het Kenyaanse meisje en ik allebei begonnen te zingen; ‘it’s getting hot in here, so take of all your clothes, I am getting so hot I am gonna take my clothes off’. En dan moet je je bedenken dat DAT slechte nummer dus ook bekend is in Kenya!

Nou dat was hem wel weer, ik hoop dat jullie ervan genoten hebben en het geen verspilde tijd is geweest. Jullie lezen weer van me als ik zin heb om te schrijven ;-)

XXX C’est moi, Gabrielle (de Nederlandse vertaler van Frans naar Engels)

  • 03 Januari 2015 - 10:33

    Marijke:

    Wauw geweldig geschreven!
    Have fun and take care!

    Veel liefs Marijke en Dee-jay

  • 03 Januari 2015 - 11:06

    Mirjam :

    Dat is toch best een vlot en lang eerste verslag geworden.
    Leuk Gaby, we volgen je weer.
    Heel veel plezier en succes daar.
    Liefs van ons uit Berkel

  • 03 Januari 2015 - 11:45

    Anne :

    Wat een leuke privieuw van de eerste momenten van de reis enverblijf in Canada.
    Ik wens je alle goeds met wat je gaat doen!
    Groet, Anne Zoetermeer

  • 03 Januari 2015 - 11:58

    Ruud:

    Zo te lezen heb je het Tot nu toe goed getroffen.
    Die maar geen maatje O .
    Hahaha. ..heb jullie alweer horen zingen:-)

  • 03 Januari 2015 - 14:20

    Simone:

    Klinkt allemaal positief Gab. Veel plezier en geniet x

  • 03 Januari 2015 - 17:34

    Ronald Beumer:

    Hallo Gaby,

    Geweldig eerste verslag. Zonder problemen de reis gemaakt is al lekker en het leukste vind ik dat als vrouwen ergens naar toe gaan ze direct moeten winkelen. Het belangrijkste waren natuurlijk de scheermesjes want mijn baard moet ik ook onderhouden. Eèn vraag houd me bezig : toen het 12 uur was en je zat in het vliegtuig heb je van uit het vliegtuig vuurwerk gezien?
    Bedankt voor je eerste verslag en ik hoop weer wat van je te lezen.
    Groetjes ook van tante Cisca

  • 04 Januari 2015 - 23:34

    Melissa:

    Have fun lieverd!! Super leuk om te lezen

  • 20 Januari 2015 - 02:33

    Gaby:

    @Ronald Beumer, sorry voor mijn late reactive, ik dacht dat ik al had gereageerd :)
    Natuurlijk is shoppen belangrijk bij aankomst, je moet toch alles in huis hebben om er goed en onderhouden bij te lopen ;)
    Toen het Nederlandse tijd 12 uur was vloog ik vlakbij Montreal waar het op dat moment 18.00 was, ook zat ik aan het gangpad dus heb helaas om 12 uur Nederlandse tijd geen vuurwerk gezien vanuit het vliegtuig.

    @allemaal: Bedankt voor de leuke reacties! Ik zal snel weer een nieuw verslag plaatsen :D X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Moncton

Gabrielle

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 19267

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 15 Juni 2015

Canada

29 Augustus 2011 - 25 Juli 2012

naar Australie als au pair

Landen bezocht: